14.5.10

Οδηγός όδευσης τυφλών


Οδηγός όδευσης τυφλών

Ελεύθερη Ζώνη Όδευσης Πεζών
Διάβαση πεζών

 


4.4.1 Υπάρχουν περίπου 3000 άτομα με οπτική αναπηρία στην Κύπρο, από τα οποία 5% είναι εντελώς τυφλοί και οι υπόλοιποι έχουν προβλήματα όρασης που κυμαίνονται ως ακολούθως:


• περιορισμένο οπτικό πεδίο – είναι σε θέση να δούν τα πλάγια ή πάνω και κάτω

• κάποια απώλεια της κεντρικής όρασης – περιορίζει την ικανότητα του ατόμου να βλέπει λεπτομέρειες
• οξεία μυωπία – βλέπουν τον κόσμο ως μια συνεχή θολούρα

• ανεξέλεγκτες ταλαντώσεις του ματιού - αδυναμία να δουν τα αντικείμενα με λεπτομέρεια

• τύφλωση τη νύχτα – που επιφέρει μια ευαισθησία στο φως και την τάση να είναι θαμπωμένοι από την αντηλιά και την αντανάκλαση.

 Τα άτομα με οπτική αναπηρία μετακινούνται είτε ανεξάρτητα είτε με τη βοήθεια μπαστουνιού. Μεταθέτοντας το μπαστούνι σε σχήμα τόξου, μπορούν να ανιχνεύουν το έδαφος μπροστά τους και να βαδίζουν με ασφάλεια. Σε κάποιες περιπτώσεις βαδίζουν ανιχνεύοντας το δάπεδο με το πέλμα.

 Η σήμανση δαπέδου πρέπει να είναι απλή, λογική και συνεπής. Αυτό θα επιτρέψει στους χρήστες να απομνημονεύουν, να προβλέπουν και να ερμηνεύουν τον περιβάλλοντα χώρο που χρησιμοποιούν τακτικά ή που αντιμετωπίζουν για πρώτη φορά.

Ο ΟΔΗΓΟΣ ΟΔΕΥΣΗΣ ΤΥΦΛΩΝ

4.4.2 Ο οδηγός όδευσης τυφλών είναι ειδική λωρίδα του δαπέδου, από πλάκες διαφορετικής υφής και χρώματος από το υπόλοιπο δάπεδο, που αποσκοπεί στην καθοδήγηση και ασφαλή διακίνηση των ατόμων με προβλήματα όρασης.

4.4.3 Ο οδηγός όδευσης τυφλών τοποθετείται σε πεζοδρόμια με πλάτος ίσο ή μεγαλύτερο των 2,80m και σε όλα τα πεζοδρόμια των εμπορικών δρόμων (αξόνων δραστηριοτήτων), ασχέτως του πλάτους των.

4.4.4 Το ελάχιστο πλάτος του οδηγού όδευσης τυφλών είναι 40cm και βρίσκεται πάντα εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών, από την πλευρά του δρόμου.

4.4.5 Για την κατασκευή του οδηγού όδευσης τυφλών χρησιμοποιούνται έγχρωμες ανάγλυφες πλάκες πεζοδρομίου με βάση τσιμέντο υψηλής αντοχής, πλευράς 30 έως 40cm και πάχος 3,5 έως 5cm όπως παρακάτω:

• Τύπου Α – ΟΔΗΓΟΣ: Ριγέ, με πλατιές και αραιές ρίγες, που τοποθετούνται παράλληλα με τον άξονα κίνησης για να κατευθύνουν τα άτομα με προβλήματα όρασης στην πορεία τους.


• Τύπου Β – ΚΙΝΔΥΝΟΣ: Φολιδωτές, με έντονες φολίδες, χρώματος πάντοτε κίτρινου, που τοποθετούνται σε πλάτος 80cm στα σημεία εξόδου της ράμπας ως προειδοποίηση για την είσοδο στο δρόμο.
• Τύπου Γ - ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Ριγέ, με πυκνές και στενές ρίγες, κάθετα στην πορεία όδευσης ή στην αρχή και το τέλος κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών).
4.4.6 Στα σημεία κάθετης αλλαγής πορείας, τρεις πλάκες (1,20m) πριν το σημείο στροφής, τοποθετούνται κάθετα στην πορεία, ως προειδοποίηση.
4.4.7 Οι πλάκες επισήμανσης όλων των τύπων, τοποθετούνται χωρίς αρμό μεταξύ τους, για να σχηματίζουν ενιαία επιφάνεια.
4.4.8 Eπιβάλλεται η επιλογή πλακών σε χρώματα σε έντονη αντίθεση με τις παρακείμενες επιφάνειες δαπέδου.

4.4.9 Να αποφεύγεται η τοποθέτηση εσχάρων κατά μήκος του οδηγού όδευσης τυφλών.

4.4.10 Όπου ο οδηγός όδευσης τυφλών συναντά υπηρεσίες (ΑΗΚ, ΑΤΗΚ κ.λπ.) η πλάκα να ενσωματώνεται σε ειδικό καπάκι για να μη διακόπτεται η συνοχή του.

4.4.11 Στις περιπτώσεις προσωρινών εμποδίων από έργα επί του πεζοδρομίου και εφόσον τα έργα γίνονται μέσα στην ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, θα πρέπει:

• Να δημιουργείται μία νέα ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, πλάτους τουλάχιστον 1,20m, σε παράπλευρη θέση, με αντίστοιχη σήμανση για τυφλούς, λωρίδα επισήμανσης κ.λπ., ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής διακίνηση όλων των χρηστών του πεζοδρομίου

• Τα εμπόδια θα επισημαίνονται πάντα με συνεχές, δίχρωμο κιγκλίδωμα, βαμμένο σε έντονα χρώματα, που θα φωτίζεται κατά τις βραδινές ώρες, ώστε να είναι πάντα ορατό.

4.4.12 Τα πιο πάνω ισχύουν και στις περιπτώσεις υπαίθριων χώρων συνάθροισης κοινού.

4.4.13 Τα υφιστάμενα πεζοδρόμια, πλατείες και πεζόδρομοι πρέπει να προσαρμοστούν κατάλληλα για να ανταποκρίνονται στις πιο πάνω απαιτήσεις.
Διάβαση πεζών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου